Tuesday, January 6, 2009

Kak Put

Hari ini hari jadi kak put.

Dia sengaja ambil cuti hari ini.
Mungkin mahu pergi sambut hari jadi.
Atau sengaja takut saya kenakan dia lagi.
Seperti tahun lalu, pada tarikh ini.

Saya hantar sekeping kad kecil.
Kad harijadi yang sangat comel.
Mula-mula mahu scan dalam emel.
Tak jadilah, mungkin boleh kenakan dia sambil-sambil.

Saya letak kad itu atas meja dia.
Konon-kononnya dari peminat rahsia.
Saya buat tak tahu bila dia tanya.
Kesian tengok dia, akhirnya saya mengaku saja.

Kak Put duduk sebelah kubikel saya.
Orangnya comel berkaca mata.
Suka layan cite jepun & korea.
Tak tahu la yang best tu tang mana.

Bab programming dia memang pakar.
Silap-silap, orang kat kampeni Bill Gates pun tercabar.
Dalam tipon sound orang siket punya lancar.
Tapi kat belakang, tangan dah menggeletar.

Kak Put juga suka tolong orang.
Masa saya pindah rumah, dia yang tolong angkat barang.
Waktu kerja dia memang series semedang.
Sebab itu dia dapat anugerah pekerja cemerlang.

Sekian kak put empunya cerita.
Panjang lagi kalau nak dikarang sebenarnya.
Motif entri nih nak ucap selamat hari jadi sahaja.
Kalau nak berkenalan dengan dia, pm lah dia.

Itupun kalau dia nak layan lah.
Kalau tidak, minta maaf sahajalah.
Eh, tadi kata nak berhenti dah!
Ok lah.. sudah.. sudah!!


No comments:

Post a Comment

Journal journey

Hari pertama. Sedang berusaha sehabis baik untuk menuliskan sesuatu secara rutin. Moga-moga lebih istiqamah Alhamdulillah, dapat bonding d...