Tuesday, March 22, 2011

Temuduga JMK 2011/2012 - day 1

Kurang 10 minit jam 4 pagi. aku baru balik dari interview sidang pertama JMK sessi 2011/2012. Sangat mengesankan. Macam biasa, modal aku soalan teka teki je lah. bukan yang start dengan "dalam banyak-banyak" tu... kira, teka teki pandai sikit lah.. yang memerlukan pemikiran luar kotak. hehe

But since aku terlupa nak google banyak2 teka teki earlier,
aku buboh jugak la soalan pengetahuan am, of course la sebab nama aku am kan.... soalan isu semasa... soalan ekonomi dunia.... sekadar hendak melihat bagaimana seorang future leader memberi pendapat, menegakkan pendapat (biar tak betul pun), memahami kepentingan ekonomi dalam sesebuah pentadbiran, mengetahui isu semasa. pada aku seorang mahasiswa, khususnya yang bakal menjadi pendidik kena sentiasa bersiap siaga dengan pengetahuan.

Tapi kalau tanya soalan apa isu sebenar tentang INTERLOK, bleh dapat soalan balas INTERLOK tu ape, (no offense ye adik2 pelajar sekalian) aku rasa memang sangat tidak patut la...atas dasar, you are a teacher to be! kalau bakal pendidik tidak tahu isu ni, memang sudah boleh kira kes berat lah. Aku pun secara jujurnya, belum menghadap lagi Interlok tu, setakat sinopsis tuh tahu la... mungkin lepas ni kena pegi beli senaskhah. Sudah la tentu... berani kau kritik2 orang tak tahu pasal Interlok!?? hahahha

Mujur ada juga yang mengikuti isu nasional ini, tahniah buat yang berkenaan. Walaupun hujah-hujah yang diberikan tidak bersandarkan kefahaman sejarah, menyedari bahawa wujudnya isu yang boleh menggugat keamanan negara ini sudah boleh aku berikan kredit. Yang masih terlena tu, nak buat macam mana ye? :(

Owh, sebenarnye soalan pasal Interlok tu telah occupied masa yang panjang sehingga sidang pertama pun habis pukul 3.30 pagi (ada lagi 2 sidang nih). Maklum lah, debat pasal sejarah dan perlembagaan memang seronok! Sudah lah si sa***, teman sepanel temuduga sound... Tahniah la am... berjaya memanjangkan masa temuduga nih...ko esok jangan sebut-sebut lagi pasal Interlok, tsunami segala bagai nih!!! hehehehe...



No comments:

Post a Comment

Journal journey

Hari pertama. Sedang berusaha sehabis baik untuk menuliskan sesuatu secara rutin. Moga-moga lebih istiqamah Alhamdulillah, dapat bonding d...