Tajuk ujikaji : Mengenalpasti anak-anak melalui respon kepada arahan
Objektif : Memahami bagaimana cara fikir anak-anak apabila menerima arahan.
Sampel : Ain, Utbah, Nisa’ & Nuhaa
Langkah-langkah :
Buat tayangan cerita kartun di komputer.
Benarkan anak-anak menonton cerita kartun.
Panggil seorang demi seorang untuk membantu menyidai kain di ampaian.
Pemerhatian : ( tidak mengikut susunan )
Sampel 1 :
Ummi : ****, tolong sidai kain
***** : ala kenapa?!
Objektif : Memahami bagaimana cara fikir anak-anak apabila menerima arahan.
Sampel : Ain, Utbah, Nisa’ & Nuhaa
Langkah-langkah :
Buat tayangan cerita kartun di komputer.
Benarkan anak-anak menonton cerita kartun.
Panggil seorang demi seorang untuk membantu menyidai kain di ampaian.
Pemerhatian : ( tidak mengikut susunan )
Sampel 1 :
Ummi : ****, tolong sidai kain
***** : ala kenapa?!
Sampel 2 :
Ummi : ****, tolong sidai kain
***** : saya sorang je?!
Sampel 3 :
Ummi : ****, tolong sidai kain
Sampel 3 terus bergerak ke belakang tanpa sebarang pertikaian. Dalam perjalanan, terdengar bunyi tangisan adik, dicubit oleh Sampel 3.
Sampel 3 terus bergerak ke belakang tanpa sebarang pertikaian. Dalam perjalanan, terdengar bunyi tangisan adik, dicubit oleh Sampel 3.
Sampel 4 :
Ummi : ****, tolong sidai kain
**** : **** dah agak dah ummi nak suruh sidai kain.
Kesimpulan :
Gelak aje lah ummi dengan telatah korang ni.
No comments:
Post a Comment